Google PlusFacebookTwitter

Chłopaki strażaki

By on kwi 23, 2015

Share On GoogleShare On FacebookShare On Twitter

Do Calvi dopływaliśmy po zmroku. Ścigaliśmy się z Pogorią licząc, że uda nam się dogonić i pozdrowić Polską jednostkę przed wejściem do portu. Jak się jednak okazało żaglowiec też zakotwiczył w Calvi. Od razu po zacumowaniu radośnie pobiegliśmy ze statywem upamiętnić piękną, nocną zjawę na tle uśpionego miasteczka.

Posezonowy spokój zachęcał do włóczenia się po opustoszałych uliczkach. Miały w sobie jakąś tajemnicę. Coś pociągającego i nieokreślonego. Wreszcie niczym naiwne dzieci zagubione w lesie wabieni rockową muzyką krok po kroku zbliżaliśmy się w stronę jedynego czynnego przybytku oferującego napitki i pląsy. Na miejscu czekały dalsze pokusy. Muzyka na żywo, a towarzystwo rozbawione, skore do integracji. Uczciwie oceniliśmy stan naszych finansów – po czym niestety byliśmy zmuszeni olać chatkę Baby Jagi razem z całą słodką piernikowością (i miotłą, na której przyleciała). Grzecznie acz niechętnie – jakby za karę – skierowaliśmy się w stronę jachtu. Reszta załogi, w przeciwieństwie do naszej dwójki, nie poszła spać przed dobranocką. Zabawiła się w Jasia i Małgosię, a jak już spalili czarownicę, mieli niezłego kaca.

Następnego dnia w porannym słońcu Calvi wypadało jeszcze bardziej urokliwie. Otaczała nas przyjemna architektura szanująca słuszne panowanie tradycyjnej dachówki. Całość oprawiona w zieleń na tle morza i gór tworzyła iście pocztówkowy widok. Ciężko było nawet strzelić przyzwoite zdjęcie tak, aby nie wyglądało jak fota z prospektu biura podróży. Pogoda zrobiła się idealna – ciepło, ale nie upalnie. Oczy zmęczone promieniami słońca wystarczyło skierować na chłodne, błękitne wzgórza, a wzrok natychmiast zaczynał odpoczywać.

W piekarni po nocnych wyrzeczeniach skusiliśmy się na ciastko z migdałami. Po cytrynowej tartince to nasz ulubiony rodzaj łakoci odkryty na rejsie. Obeszliśmy fort i wysłaliśmy kartkę pocztową. Przedstawiała stare, czarno-białe zdjęcie z korsykańską wersją „dziewczyn do wzięcia”. Liczmy na to, że adresat docenił jej rzadką urodę.
Część ekipy RTB w odpowiedzi na zaproszenie kapitana Pogorii poszła zwiedzić żaglowiec. My po powrocie z zakupów przyjęliśmy kilku ich sympatycznych załogantów na Delphii.

Chłopaki oburzeni opłatą za prysznic, postanowili przyoszczędzić i korzystając z pięknej, wyżowej pogody urządzili sobie mycie na molo. Polewanie się zimną wodą ze szloucha bardzo ich zbliżyło. Co zresztą widać na zdjęciach. Każdy chłopiec chciał być kiedyś strażakiem. Wiadomo.

Załoga po dwóch tygodniach była już oswojona z falą, więc podczas ostatniego przelotu wszyscy cieszyli się z żeglowania przy solidnym wietrze. Agnieszka i Bartek, romantycznie nastrojeni, siedzieli razem na dziobie. Reszta zajmowała się przyjacielskim przekomarzaniem.

Na horyzoncie dostrzegliśmy majaczący zarys okazałego żaglowca. Szymon, Przemek i Filip zabierali sobie lornetki aż statek widmo widmowym zwyczajem rozpłynął się w powietrzu. W tym czasie tuptałam niecierpliwie chcąc wreszcie dorwać się do steru. Tuż przed zmrokiem zaczęła się moja wachta. Wtedy Filip – złośliwy leprechaun – zakosił mi aparat. Strzelił parę fajnych fotek, a ja dostałam tuzin zawałów serca.***

comments powered by Disqus
Partnerzy projektu: sennheisergdy_logo sailservice_logo_partnerswind_logo_partnerscodezero_logo_partnersnord_boat_small

Patroni medialni:

Zagle_logo_rtb      Podroze_logo_rtb            RG logo
Di solito, i piedi diventano freddi e una sensazione di bagnato può essere sentito. Ma, questo paio di stivaletti è stato progettato Ugg scontati prudenti le decisioni di sottoscrizione cura, in modo da ottenere tutta l'intimità e la secchezza si dovrebbe. Gli stivali vi aiuterà anche a stoppino via l'umidità permettendo quindi quantità aria libera. Questo non significa che replica borsetta molto a buon mercato. Invece, erano Chanel borsa budget mila. Tuttavia, come il prezzo medio che sono di una borsa Chanel fino a $ 200. Ugg outlet Riceverete le caratteristiche, versatilità, questi vantaggi regolarmente pecore e struzzi, non di pelle marchio Chanel. Questo è importante, non tutti firmati a buon mercato borse chanel e spendere più di 1.000 dollari USA. Esempi del progettista attuale borse Chanel basso un gran numero. Ugg Saldi Dammi il miglior consiglio con la valvola prima di investire in "prezzo originale, sostenendo che molto più ragionevole. Borsa Chanel buona copia, infatti, confrontare l'originale e la copia, il divario tra voi.